Haber

İddia: ABD, TRT World Çalışanlarının Basın Kartlarını İptal Etti

ABD’nin TRT World kanalını ‘basın değil lobicilik şirketi’ olarak gördüğü ve bu nedenle basın kartlarını iptal ettiği iddia edildi.

TRT’nin İngilizce yayın yapan kanalı TRT World’ün Amerika Birleşik Devletleri (ABD) tarafından bir medya şirketi olarak değil, bir lobi şirketi olarak görüldüğü ileri sürüldü.

Tele1’in haberine göre TRT üyelerinin basın kartları da iptal edildi.

Konuyla ilgili açıklama yapan Tele1 Washington Temsilcisi Yılmaz Polat, şunları söyledi:

“TRT burada bir şirket kurdu. TRT World adı altında bir şirket kurdu. Bu Amerikan makalelerine göre ABD Adalet Bakanlığı’nın bir lobicilik şirketi statüsünde olduğu, yani bir medya kuruluşu değil, bir lobicilik şirketi olduğudur. Bunun için para şimdi bildirildi. Bunun da ötesinde TRT, buradaki muhabirlerin basın kartlarını da iptal etti. Yani yabancı basına Amerikan Kongremize veya herhangi bir Amerikan kuruluşuna haber izlemesi için verilen TRT üyelerinin basın kartı yok.”

kavak-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu